Christian Fennesz (1962~)
-Album Details
Christian Fennesz’s lush and luminant electronic compositions are anything but sterile computer experiments. Guitars that rarely sound like guitars; the instrument is transformed into an orchestra, a shimmering, swirling sound of enormous range and complex musicality. These ‘songs’ embody the skilful application and manipulation of dense sonic textures with a genuine feel for the live, and real-time. Featuring duets with New Zealand’s Rosy Parlane and the prepared piano of Melbourne composer Anthony Pateras, Black Sea pushes his work into a more classical and ambient domain, preferring a slow reveal of transcendent digital eruptions to the more song-based structure of Venice or Endless Summer.-quotation from amazon
弱ったフィジカルが緩い決定、誤った選択をしたようで、クロスバイクのフラットバーをドロップ化する計画のパーツをこれまたミスチョイスして直りかけた頭痛に別の重さを与えた。ブレーキレバーはインラインレバーでこれ自体では機能しない。
仕方ないとケロッとするふりをして仕切り直し、ステーでシフトレバーを取り付けるプランを変更し、ダイアコンペのバーエンドに仕込むシフトレバーと、確実に25.4mmに取り付けられるブレーキを探し出す。ここまできたらとことん完成へ。世の中学生、高校生のチャリ改造マニアの素晴らしさと、チャリ中年の様々を知ることができた。皆に幸あれ。
演奏会が続いた受験生の次女が、最近偏差値があがって志望ランクを上げていいと云われたと、自分でも驚いているように言うので、とにかく「おぉ〜」とともに喜ぶ。ちょっとしたことで目の前の世界が変わっていくことを実感している様子。こういう学習努力を楽しんでできると尚よろし。自分の好きなように自由に拡張し決定しなさい。くれぐれも健全なフィジカルのもとでな。